Cz. Janczarski
Naprawimy misia
Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił.
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.
Kto misiowi urwał ucho
No kto pytam cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł biegnąc z górki
Może go dziobały kurki
Może Azor go tarmosił
urwał ucho nie przeprosił.
Igła, nitka rączek para
Naprawimy misia zaraz.
O już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.
25 listopada
obchodzony jest na całym świecie Dzień Pluszowego Misia.
Święto to zostało ustanowione w 2002 roku, dokładnie w
100 rocznicę powstania tej popularnej maskotki. Z powstaniem pluszowej maskotki wiąże
się legenda sięgająca roku 1902. To właśnie
wtedy prezydent Stanów Zjednoczonych - Theodore Roosevelt, podczas polowania
nie zgodził się na zastrzelenie małego niedźwiadka. Wydarzenie
to opisał dziennik „Washington Post” i powstała karykatura prezydenta,
który broni małego misia. Popularność rysunku
wykorzystał właściciel sklepu z zabawkami w Nowym Jorku i uszył pierwszego
pluszowego misia. Na cześć prezydenta nazwał
maskotkę „Teddy’s Bear” (miś Teddiego). Prezydent wyraził na to zgodę, a maskotka stała się królem zabawek. I tak już od wielu lat pluszowe misie towarzyszą
dzieciom na całym świecie.
W piątek my również przyłączyliśmy się do tych
obchodów. Specjalnie z tej okazji 5 i 6-latki przyniosły z domów swoje ulubione
misie i dokonały prezentacji swoich maskotek. Dowiedzieliśmy się, że pluszowy miś
pomaga dzieciom zasypiać, zna wszystkie ich sekrety i jest przytulany przez
dzieci, gdy szukają pocieszenia.
Przedszkolaki poznały historię powstania Święta
Pluszowego Misia. Uczestniczyły w zabawach ruchowo-naśladowczych, słuchały
utworów literackich dotyczących szanowania własnych zabawek. Odgadywały zagadki
obrazkowe o znanych misiach. Wykonały prace plastyczne oraz wzięły udział w
konkursach sprawnościowych: chodzenie po linie z misiem na rękach,wyjadanie miodku, rysowanie misia z zawiązanymi oczami według instrukcji
dzieci… Zobaczcie sami.
Wychowawczynie 5 i 6-latków